Najważniejsze jest to, co firma skrywa w środku…
Chyba każdy przyzna, że na co dzień trudno jest uciec od typowo ludzkiej przypadłości oceniania po wyglądzie. Dlatego też space branding – aranżacja wnętrza budynku, przestrzeni biurowej, czy nawet poczekalni stanowi tak ważny element budowania wizerunku organizacji.
Oznakuj Biuro od X lat specjalizuje się w tworzeniu nowoczesnego, funkcjonalnego i estetycznego oznakowania wewnętrznego, które łączy w sobie funkcjonalność z wyjątkowym designem w pełni opartym o identyfikację wizualną marki.
Oznakowanie wewnętrzne – co to jest?
Dobry projekt oznakowania wewnętrznego (signage design) jest spójny z ogólnym przesłaniem marki. Oznacza to między innymi, że dobór materiałów, wzorów czy użytych kolorów nie jest przypadkowy, a stanowi element składowy identyfikacji wizualnej marki. Określa jej charakter, misję, wartości i cele.
Tworząc projekt oznakowania wewnętrznego (signage design) bierzemy pod uwagę charakter przestrzeni, różnicujemy elementy pod kątem ich trwałości, użyteczności i możliwości modyfikacji.
Jak zadbać o idealne oznakowanie wewnętrzne biura?
O ile to możliwe, jeszcze na etapie tworzenia projektu architektonicznego czy wnętrzarskiego, warto skonsultować się z agencją reklamową, która będzie zajmowała się oznakowaniem wewnętrznym przestrzeni. To pozwoli idealnie dopasować projekt do późniejszych elementów oznakowania, takich jak: wnęka na kaseton, uchwyty liter przestrzennych czy miejsce na dodatkowe kable.
Tylko w ten sposób uda nam się stworzyć harmonijną przestrzeń, która podkreśli profesjonalizm marki i wywoła pozytywne wrażenia na pracownikach, klientach, interesantach.
Materiały użyte do oznakowania wewnętrznego
Przy ich wyborze należy sugerować się przede wszystkim docelowym przeznaczeniem każdego elementu. W przypadku elementów stałych warto zdecydować się na materiały innej odporności niż ta, którą będą miały elementy często modyfikowane, np. pod względem grafiki, treści czy kształtu.
W budynkach biurowych, gdzie najemcy często się zmieniają, idealnie sprawdza się szkło hartowane. Dobór materiałów ma olbrzymie znaczenie, np. szlachetne materiały, takie jak mosiądz czy szczotkowana stal nadadzą wnętrzu powagi. Jednak obok nich można tez zastosować szczotkowane aluminium, blachę, dibond, pleksi, a nawet PCV. Warto przy tym zauważyć, że materiały można łączyć ze sobą. Ważne, by robić to umiejętnie.
Nasi specjaliści profesjonalnie doradzą wybór materiału. Fachowe doradztwo zagwarantuje Ci oszczędność czasu i pieniędzy w przyszłości.
Umiejscowienie elementów oznakowania wewnętrznego i kolorystyka
Elementy oznakowania wewnętrznego powinny być nie tylko estetyczne i idealnie skomponowane z przestrzenią. Przede wszystkim nie mogą one bombardować odbiorców swoją nachalnością, która utrudnia poruszanie się w przestrzeni.
Z drugiej strony mądrze zagospodarowana przestrzeń będzie intrygować, przyciągać wzrok i jednocześnie wzbudzać pozytywne emocje.
Odpowiedni dobór kolorów dodatkowo podkreśli charakter przestrzeni: inne kolory dobierzemy dla instytucji finansowej, a inne dla agencji kreatywnej.
Nasi specjaliści dbają o to, by rozkład elementów oznakowania przestrzeni wewnętrznej był spójny, estetyczny, a jednocześnie podkreślał indywidualny, unikalny styl danej marki. Lubimy stosować oryginalne, nieszablonowe rozwiązania, ożywiać martwą przestrzeń, np. przy pomocy ciekawej fototapety czy zastosowania folii do pisania kredą, markerami.
Co jest najważniejsze przy wyborze oznakowania wewnętrznego?
Gwarancją udanego space brandingu jest ustalenie lokalizacji i przeznaczenia każdej części oznakowania budynku. W dalszej kolejności jest to zadbanie o właściwy dobór materiałów i technologii wykonania.
Cenimy indywidualne podejście do projektu. W czasach unifikacji, powtarzalności form, to, co nowe, inne, wzbudza zainteresowanie, dlatego zawsze z najwyższą starannością realizujemy każdy projekt.
Nie boimy się wyzwań. Unikamy oklepanych rozwiązań, za to chętnie realizujemy nieszablonowe projekty, typu drewniane logo.
Decydując się na wybór naszej firmy do stworzenia oznakowania wewnętrznego, będziesz mieć pewność, że wszystkie elementy identyfikacji wizualnej (corporate identity) i treści marketingowe zostaną dostrzeżone i zapamiętane, co jest kluczem do sukcesu Twojej firmy.