Nie wiesz jaki wybrać rodzaj logo do recepcji? Przedstawiamy prosty sposób w 4 krokach.
KROK 1 – TECHNOLOGIA WYKONANIA
Pierwsze pytanie jakie musimy sobie zadać przy wyborze logo, to czy ma być ono podświetlane czy podświetlane?
Jeszcze całkiem niedawno większość wykonywanych logotypów w recepcjach była podświetlana. Teraz ze względu na duże przeszklenia w biurowcach i dużą ilość światła coraz częściej nawet duże firmy decydują się na logo niepodświetlane.
To czy logo może być podświetlane jest uzależnione głównie od jego wielkości i skomplikowania. Jeżeli logo zawiera bardzo cienkie linie to nie będzie możliwości wykonania go z wewnętrznym oświetleniem. Jeżeli logo na to pozwala i zdecydujecie się na logo podświetlane należy podjąć decyzję o rodzaju podświetlenia.
Mamy dwie główne możliwości:
- Logo podświetlane frontem
- Logo podświetlane na ścianę „tzw. efekt „halo”
Tutaj również decydującą kwestią jest możliwość techniczna wykonania oraz preferencje. My jesteśmy zwolennikami logo podświetlanych na ścianę wykonanych z płyty MDF lakierowanej na wybrany kolor i staramy się też przekonywać to wyboru tego rozwiązania.
KROK 2 – LOKALIZACJA UMIESZCZENIA
Po wyborze technologii wykonania przechodzimy do wyboru lokalizacji. Gdzie logo powinno zostać umiejscowione? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi.
Najczęściej widuje się logo na ścianie za recepcją, jednak nie zawsze jest taka możliwość.
Zdarza się, że układ recepcji na to nie pozwala, ponieważ za recepcją są duże przeszklenia lub zabudowa meblowa i wtedy rozpatrujemy wszystkie inne ściany w obrębie recepcji lub ladę recepcji.
Dzięki wykorzystaniu lady recepcji zyskujemy wolną powierzchnię na ścianach i bardzo elegancki efekt wizualny.
Jeżeli zdecydowaliście się na logo podświetlane trzeba pamiętać, że musi zostać do niego doprowadzony prąd. Zazwyczaj zasilacze podłącza się po drugiej stronie ściany, jednak jeżeli jest tam np. pokój Prezesa lub sala konferencyjna z pustą ścianą to można zasilanie doprowadzić pod podłogą lub pod sufitem podwieszanym. **W przypadku logo niepodświetlanego nie mamy ograniczeń.
**
KROK 3 – KOLORYSTYKA
Nie zawsze logo montowane w recepcji jest w kolorystyce używanej na produktach. Przy obecnym trendzie wykończeni biur często klienci rezygnują z logo w kilku kolorach i wybierają jednokolorowe wykończenie.
W zależności od metody wykończenia mamy rożne możliwości dotyczące kolorystyki, jednak w większości przypadków możemy wykonać logo w dowolnej kolorystyce CMYK w przypadku druku lub RAL w przypadku malowania.
KROK 4 – MATERIAŁ
Wybór materiałów do produkcji logo uzależnione jest od wyboru wykończenia, technologii produkcji oraz wielkości poszczególnych elementów. Najczęściej stosowane materiały w recepcjach to:
- plexi barwiona w masie
- plexi bezbarwna podklejona folią lub z nadrukiem UV
- stal szczotkowana
- stal lakierowana
- mdf
Kwestii do określenia jest dużo, ale tylko wydaje się to skomplikowane. Z doświadczenia możemy zapewnić, że wybór odpowiedniego rozwiązania wykonania logo jest bardzo prosty i nie stanowi dużego wyzwania dla osób decyzyjnych.