Mała rodzinna firma, startup, rozwijające się przedsiębiorstwo – gdy nasz wymarzony biznes dopiero raczkuje, to nie ma się co oszukiwać – każdy grosz się liczy. Czy na tym początkowym etapie warto inwestować w oznakowanie biura? Znamy kilka powodów, dla których zdecydowanie warto!
Oznakowanie przestrzeni biurowej – kiedy zdecydować się na ten krok?
W naszej pracy na co dzień spotykamy się z klientami, którzy doskonale wiedzą czego chcą i zdają sobie sprawę, że inwestowanie w efektowne oznakowanie firmy zwróci się z nawiązką – poprzez satysfakcję i zadowolenie pracowników, przez umocnienie pozycji na rynku, czy też przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Często spotykamy się też z przedsiębiorcami, którzy działalność zaczęli całkiem niedawno, z miesiąca na miesiąc mają coraz lepsze wyniki sprzedażowe, ale wciąż liczą każdy grosz, który ma zostać przeznaczony na inwestycje. Kiedy warto zainwestować w solidne oznakowanie biura? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Pod uwagę warto jednak wziąć kilka czynników:
- Zasobność portfela: podczas rozkręcania własnej firmy pieniądze są ważne – nie da się ukryć. Priorytety są tutaj tak różne, jak różni są przedsiębiorcy – jedni będą potrzebowali floty samochodowej, innym do działania wystarczy sprawny komputer i wygodne biurko. Jeśli przedsiębiorstwo może już na starcie przeznaczyć określoną sumę pieniędzy na marketing, wyposażenie i dekorację biura, to zdecydowanie warto już w tym momencie pomyśleć o oznakowaniu przestrzeni. Jeśli wykonanie oznakowania nie jest priorytetem, to oczywiście można odłożyć je w czasie, ale w tym przypadku warto z góry wpisać sobie ten punkt w kalendarz i planować budżet tak, by to działanie nie zostało zepchnięte na najdalszy plan wśród innych priorytetowych działań firmy. Skąd wziąć pieniądze na oznakowanie biura? Warto pomyśleć o pozyskaniu dotacji – fundusze europejskie są znakomitym wsparciem dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – może z ich pomocą uda się nam stworzyć efektowne oznakowanie firmy i przestrzeni wokół niej?
- Profil działalności: eleganckie biuro to wizytówka firmy. Miło w nim przebywać, pracować, rozwijać się. Dobrze urządzona przestrzeń przyciąga uwagę potencjalnych pracowników i kontrahentów. W przypadku jakich firm warto zainwestować w oznakowanie biura już na początku ścieżki biznesowej? Naszym zdaniem taki krok opłaci się przede wszystkim tym firmom, które często zapraszają do swojej siedziby klientów. Efektowna przestrzeń biurowa z całą pewnością przykuje ich uwagę.
- Prawo do lokalu: wiele przedsiębiorstw inwestuje w oznakowanie biura dopiero w momencie, gdy uda im się na własność wykupić lub wybudować budynek biurowy. To zrozumiałe – trudno inwestować w przestrzeń, co do której nie mamy długoterminowych planów. Wynajmując biuro, musimy liczyć się z tym, że właściciel może wymówić nam najem, że firma w niedługim czasie rozrośnie się tak bardzo, że obecna przestrzeń przestanie spełniać jej oczekiwania. W jakie oznakowanie zatem inwestować, gdy obecne biuro tylko wynajmujemy? Warto pomyśleć o niedrogich, ale efektownych rozwiązaniach – takim jest np. folia na szkle, albo takich, które z powodzeniem można zdemontować i przenieść do nowej siedziby firmy – ta opcja będzie możliwa np. w przypadku logo przestrzennego montowanego na ścianie w recepcji.
Oznakowanie małego biura? Lubimy takie projekty! Przemyślane, zgodne z identyfikacją wizualną marki dodają szyku każdej przestrzeni. Logo w recepcji, ciekawe oznaczenie pomieszczeń, hasło motywacyjne w korytarzu, a może mural w kantynie? Zapraszamy do kontaktu – nasi doradcy znajdą dla Państwa propozycję szytą na miarę.