Nowa siedziba biura, a może rebranding? Tworzenie oznakowania to proces, któremu należy poświęcić sporo uwagi. Jeśli zaplanujemy go z głową, to będziemy mogli cieszyć się świetnym projektem na lata. Bez poprawek, usterek i niezadowalającego efektu. Oto 5 zasad dobrze oznakowanego biura:
-
Czytelne i duże logo
logo w recepcji i na elewacji budynku to praktycznie najważniejszy element oznakowania biura. Już z daleka informuje przechodniów, gdzie znajduje się nasza siedziba – w wielu przypadkach sprawia, że nasz budynek staje się punktem orientacyjnym na mapie miasta. W ten sposób możemy przysłużyć się naszej marce – staniemy się rozpoznawalni, obecni w świadomości mieszkańców. Logo umieszczone na elewacji powinno być odpowiednio duże, a najlepiej, jeśli jest dodatkowo podświetlone – wówczas nawet w pochmurny dzień będzie dobrze widoczne. Logo w recepcji to nie tylko sposób na elegancką ekspozycję, ale przede wszystkim sposób na wzmocnienie marki. Wykonane z innowacyjnych materiałów przyciągnie wzrok i podkreśli charakter firmy – warto zainwestować w ten element oznakowania.
-
Trwałe materiały
oznakowanie do biura można wykonać z różnorodnych materiałów – od sklejki, przez drewno, po metal. Pod uwagę warto brać nie tylko wygląd samego surowca, który oczywiście jest bardzo ważny, ale też samą trwałość tworzywa. Innych materiałów możemy używać do produkcji oznakowania wewnętrznego, innych do oznakowania zewnętrznego. Ten drugi rodzaj oznakowania, będzie musiał poradzić sobie ze znacznie bardziej wymagającymi warunkami – promieniowaniem UV, mrozem, wilgocią. Oglądając zatem portfolio firmy wykonawczej, nie bójmy się pytać o sugestie dotyczące trwałości wybranych przez nas materiałów.
-
Odpowiednie umiejscowienie tabliczek
co z tego, że firma produkująca oznakowanie do biura wykona stylowe tabliczki? Jeśli zostaną one umieszczone w nieodpowiednich miejscach, to nikt nie zwróci na nie uwagi! Nasz wysiłek i wydatek okażą się zupełnie zbędne. By tabliczki (kierunkowe i przydrzwiowe) spełniały swoją rolę, powinny być umocowane na wysokości wzroku – tak by nie trzeba było ich specjalnie szukać, po drugie powinny znajdować się w miejscach łatwo dostępnych. Na rozwidleniu dróg, na rogu korytarza, w windzie – tam, gdzie petent ich faktycznie szuka i potrzebuje.
-
Projekt zgodny z Brand Manualem
projektując oznakowanie biura, pamiętajmy o tym, że powinno być ono zgodne z wytycznymi zawartymi w Brand Manualu (Corporate Identity) – dzięki temu oznakowanie będzie spójne i harmonijne z wcześniej wdrożonymi elementami wizerunkowymi marki. Oznakowanie biura nie może być nigdy projektem tworzonym od zera – musi wpisywać się w charakter naszej firmy i korespondować z takimi elementami jak logo, wizytówki, papier firmowy, koszulki, gadżety – takie podejście sprawi, że marka się umocni i będzie lepiej rozpoznawalna na rynku.
-
Zrozumiałe i czytelne oznaczenia
oznakowanie biura i przestrzeni zewnętrznej firmy musi być czytelne. Podczas projektowania należy wybierać czcionki maksymalnie proste – bez zbędnych zawijasów i ozdobników, decydując się na piktogramy, należy stawiać na znaki powszechnie znane, które petent odczyta bez zastanowienia. Oznakowanie ma służyć, a nie przeszkadzać – jego znaczenie powinniśmy pojąć dokładnie w momencie, gdy je zauważymy.
Dobrze oznakowane biuro? Każdy przedsiębiorca o nim marzy. By uzyskać zadowalający efekt, musimy pamiętać o kilku kwestiach – oznakowanie musi być widoczne i czytelne, tak by potencjalny klient nie musiał tracić czasu na jego rozszyfrowanie. Każdy element musi być wykonany z materiałów estetycznych i trwałych – tak, by nawet po upływie kilku sezonów oznakowanie wyglądało dobrze. Nie można przy tym zapominać o wytycznych zawartych w Brand Manualu – ten dokument ściśle określa dobre praktyki, kolorystykę, krój czcionek – informacje te są naprawdę przydatne podczas projektowania oznakowania naszego biura.