Oznakowanie biura jak już wielokrotnie podkreślaliśmy, jest ważne z dwóch względów – po pierwsze pełni funkcję informacyjną, po drugie marketingową. Tabliczki komunikują i wskazują drogę, ale też budują świadomość marki i umacniają jej pozycję w oczach klienta. Czy jednak każda firma powinna zdecydować się na profesjonalne oznakowanie biura i na absolutnie wszystkie jego elementy? Niekoniecznie – to oczywiście zależy od wielkości przedsiębiorstwa. W poniższym artykule omówimy oznakowanie biura dla dużych przedsiębiorstw i dla małych, lokalnych firm – zapraszamy!
Oznakowanie biura – duże przedsiębiorstwa, korporacje
Oznakowanie przestrzeni biurowej i zewnętrznej przestrzeni wokół biura jest ogromnie ważne przede wszystkim w przypadku dużych przedsiębiorstw, rozbudowanych biurowców, korporacji. Wyobraźmy sobie taką sytuację: zapraszamy klienta do naszego biura, które mieści się w nowo wybudowanym biurowcu w popularnej dzielnicy biznesowej. Obok naszego budynku znajdują się jeszcze trzy takie same, które w żaden sposób nie są oznaczone. Przed budynkiem brakuje tablic informacyjnych, pylonów, tabliczek. Jaka jest szansa, że klient trafi do naszej siedziby bez problemu? Praktycznie żadna. Duże przedsiębiorstwa, które zajmują rozległy obszar (np.: biuro, magazyn zewnętrzny, hala produkcyjna, serwis) obowiązkowo powinny zainwestować w jasne i czytelne oznakowanie. Tabliczki kierunkowe, tablica informacyjna na wjeździe na teren firmy, a nawet kolorowe strzałki wymalowane na drodze dojazdowej – to wszystko przekłada się na pozytywne wrażenia użytkownika. Już na tym etapie mamy szansę przekonać klienta do siebie. Po co utrudniać dotarcie do biura, skoro możemy już teraz pokazać się od lepszej – bardziej zorganizowanej strony i stać się w oczach klienta firmą otwartą na nowinki i współpracę?
Oznakowanie biura – małe, lokalne firmy
Inaczej rzecz ma się w przypadku niewielkich, lokalnych firm. Biura zorganizowane w kompaktowej przestrzeni nie zawsze będą potrzebowały rozbudowanego systemu oznakowania. To logiczne – klient, który trafi do naszego biura – nawet jeśli nie będzie ono oznakowane, szybko dotrze do osoby, z którą był umówiony. Wystarczy, że zapyta przypadkowego pracownika, a ten z pewnością wskaże mu drogę do odpowiedniego pokoju lub salki konferencyjnej. Tu dobrze sprawdzą się natomiast drobne elementy marketingowe – tabliczka na drzwiach prowadzących do biura, na których zamieścimy logo, informację o godzinach otwarcia i numer telefonu, tabliczki z oznakowaniem: toalety, pokoju socjalnego, salek konferencyjnych. Jeśli w biurze mieści się recepcja, to dobrze zainstalować w niej logo przestrzenne, które doda przestrzeni charakteru i podkreśli rangę firmy. Logo warto zamocować do ściany tak, by pracownicy wchodzący do biura od razu je widzieli. Ciekawym sposobem na wyeksponowanie sygnetu marki będzie niestandardowa ekspozycja – znak namalowany w rzucie przestrzennym na suficie lub na podłodze? Lustrzane odbicie na ścianie w przedpokoju, które widać dobrze dopiero – właśnie w momencie spojrzenia w lustro? Te elementy grywalizacji świetnie sprawdzą się w nowoczesnych przestrzeniach biurowych. Ich zaletą jest innowacyjność – możemy mieć pewność, że pracownicy firmy sami będą chcieli podzielić się ze znajomymi niestandardowymi pomysłami na promocję marki. Takie oznaczenie może być też gotowym pomysłem na oryginalny post na Facebooku lub na materiał na firmowy blog – przybliżajmy klientom naszą firmę, pokazujmy przestrzenie, w których pracujemy, nie bójmy się zapraszać do naszego biura – bądźmy firmą otwartą, stojącą frontem do klienta.
Każda firma ma inne potrzeby – duże przedsiębiorstwo, które na wspólnym terenie posiada nie tylko przestrzeń biurową, ale i park maszynowy, będzie miała zdecydowanie inne potrzeby niż mała, lokalna firma. Zanim zdecydujemy się na zamówienie kompleksowej usługi, zastanówmy się dobrze, jakie elementy faktycznie będą potrzebne naszej firmie – w razie wątpliwości warto zawsze poprosić o konsultację firmę wykonującą oznakowanie. Specjaliści z pewnością doradzą nam najlepsze rozwiązanie, precyzyjnie dopasowane do naszych potrzeb.