Flota firmowa, niezależnie czy jest to jeden samochód, czy pełen plac, czy nasi pracownicy dostarczają nimi pizzę, czy używają ich przedstawiciele handlowi naszej firmy- jest to powierzchnia reklamowa.
Zazwyczaj firmy decydują się na małe logo z tyłu lub trochę większe na drzwiach i na tym na tym poprzestają. Czy słusznie? Ile kosztuje reklama w gazecie na rozkładówce, wynajęcie billboardu przy ruchliwym skrzyżowaniu, czy nawet wydrukowanie zwykłych ulotek, które i tak wylądują w koszu na śmieci na najbliższym przystanku? Dużo. A czy oznakowanie firmowych samochodów to też nie jest reklama? A czy nie jest trwalsza i bardziej skuteczna?
Możliwości
Są dwie szkoły oklejania pojazdów. Pierwszy sposób to napisy wycięte w folii z odrobiną tła w kilku miejscach, by wytworzyć pożądany kontrast. Drugi sposób to oklejenie całych elementów zadrukowaną folią i właśnie ten sposób wydaje się być bardziej skuteczny. Pozawala on na dobranie dowolnej grafiki, tekstu, efektów graficznych, a dodatkowo pozwala zabezpieczyć lakier przed rysami i starzeniem się. Folie wycinane ploterowo są mocno nieprzepuszczalne dla promieni UV, w związku z czym lakier przykryty folią pozostaje w swoim bazowym odcieniu.
Zagrożenia
Zagrożenia – Słowo, które strasznie brzmi, ale w rzeczywistości warto być na nie przygotowanym.
Po pierwsze: odpowiednia firma- ważne, aby wybrać profesjonalną firmę, która ma doświadczenie w nakładaniu foli i lakier nie zostanie uszkodzony. Po drugie: właściwy dobór foli- Jeśli planujemy ekspozycje krótkookresowe – do 2-3 lat i oklejamy równe powierzchnie, możemy bez wahania użyć folii polimerowej, jeśli jednak planujemy użytkować grafikę dłużej, należy wybrać folię wylewaną („samochodową”). Po trzecie: promienie UV – Po 5 latach wystawienia foli na promienie UV, grafika będzie trochę jaśniejsza niż była początkowo, co będzie miało duże znaczenie w razie potrzeby wymiany kawałka okleiny. Nowa grafika będzie po prostu wyraźniejsza i w związku z tym odróżniająca się na karoserii od reszty elementów. Po czwarte: zawijanie folii na krawędziach. Gdy wiemy, że samochód będzie często myty i eksploatowany w ciężkich warunkach – musimy zadbać o to, by podczas oklejania aplikator folii zawinął jej krawędzie za miejsca w których są wyklejane.
Zalety
Zalet tego sposobu reklamy nie trzeba szukać daleko.
Pierwszą z nich jest rozpoznawalność marki. Reklama zajmująca dużą powierzchnię samochodu mocno przyciąga uwagę. Dlaczego? Głownie dlatego, że większość widywanych na ulicy to samochody prywatne – bez oklejenia, więc oznakowane samochody przyciągają wzrok odbiorców. Drugą zaletą jest dostępna powierzchnia. Miejsce dostępne na samochodzie jest tak duże, że spokojnie możemy przygotować dowolne ilości przekazów reklamowych. Pamiętajmy jednak o odpowiedniej wielkości napisów! Zbyt dużo informacji może przytłoczyć potencjalnego odbiorcę i reklama na samochodzie wywoła efekt odwrotny do zmierzonego. Trzecią zaletą jest ruchoma reklama. Stojąc w korku, jadąc do klienta, w każdej chwili nasz samochód na siebie pracuje – nie jest to już tylko nieunikniony koszt, a kolejny element wykorzystywany do generowania zysków.
Warto więc zastanowić się nad tym rodzajem reklamy, tym bardziej, że wymaga ona tylko jednorazowego nakładu, a nie stałych opłat abonamentowych jak inne kanały dotarcia do klienta.