W czasach szklanych wieżowców, pełnych betonu i stali, wszystko tworzone jest do szablonu, wedle tej samej specyfikacji, bez większych różnic w wykonaniu. Jest to po części spowodowane dużą dostępnością systemów ekspozycyjnych, jak i tym, że osoby odpowiedzialne za oznakowanie wizualne firm często szukają gotowych rozwiązań. Nie jest więc trudno wpaść w pułapkę wtopienia się w tło identycznych logo, podobnych grafik, doskonale zgrywających się ze sobą form. Bombardowani codziennie natłokiem komunikatów uczymy się ich nie zauważać, filtrować to, co zlewa się w jedną całość. Nie ma co udawać, że reklama w Polsce rzadko błyszczy finezją. Po drodze do pracy billboard zasłania billboard, plakaty zlewają się ze sobą, nie ma czasu skupić się na niczym, bo nic specjalnie nie przyciąga naszej uwagi.
Tak proste zagranie, jak wykorzystanie niestandardowych materiałów, potrafi sprawić, że niejeden gość zapamięta wizytę w naszej siedzibie. Pleksi, szkło, kasetony i litery przestrzenne. To zna już praktycznie każdy. Jednak logo wykonane z drewna? Taki zabieg wpadnie w oko.
Dlaczego drewno, MDF czy sklejka?
Obróbka. Plastyczność. Uniwersalność. To tylko podstawowe zalety. A na koniec, najważniejsze – (…) . Ale po kolei…
- Obróbka. Sposobów obróbki jest wiele. Od frezowania, czy rzeźbienia, po laser, lakierowanie, wypełnianie barwioną masą PCV, druk UV. Drewno/MDF/sklejka, to miękki i jednocześnie wytrzymały materiał, dzięki czemu można z nim zrobić bardzo wiele, a kombinacje wykorzystania materiałów i sposobów są praktycznie nieskończone. Litery wypalone w drewnianym monolicie, wyfrezowane, wyfrezowane i wypełnione kolorową masą PCV, wzory kreskowane/kropkowane stworzone za pomocą silnych impulsów lasera, front litery z pleksi, tył ze szlachetnego drewna? Wymieniać można długo. I tu dochodzimy do sedna drugiej kwestii.
- Plastyczność. Z drewna, sklejki, MDFu możemy wytworzyć dowolny kształt. Poszczególne elementy dobrze się ze sobą łączą, czy to za pomocą kleju, czy wkrętów do drewna.
- Uniwersalność – jest tu jedną z kluczowych kwestii. Drewno i pochodne nadają się zarówno do wytworzenia logo, oznaczeń wewnątrz budynku, tablic przed salami lub w salach konferencyjnych, można z nich tworzyć zarówno jednolite elementy, jak i wieloczęściowe modele.
Teraz można przejść do najważniejszej zalety wykorzystania wymienionych wyżej materiałów i wariacji na ich temat.
Dlaczego angażować się w rzadko używany materiał, zamiast wykorzystywać sprawdzone, często spotykane rozwiązania?
Odpowiedź kryje się w samym pytaniu. Pozostałe rozwiązania są już oklepane. Nikogo nie dziwią i nie zaskakują. Co za tym idzie, wrzucane są do jednego worka ze wszystkim, co po całym dniu zwyczajnie zapominamy. Idąc dalej, drewno znacząco ociepla i doskonale kontrastuje z surowym wnętrzem dzisiejszych biurowców. Coraz częściej firmy decydują się na szersze wykorzystanie go we wspólnej przestrzeni biurowej, na recepcji czy w salach konferencyjnych. Zamiast surowej, białej tablicy i kolorowych markerów, płyta MDF, z przymocowaną frontowo pleksi bezbarwną i gruby, biały marker suchościeralny. Nic nie stoi na przeszkodzie, by pod pleksi znajdowało się wyfrezowane logo firmy, bądź inny cenny przekaz. Nie powinno nam chodzić o oznaczenie firmy, a o jej wyróżnienie spośród innych, pokazanie, że mamy coś czego nie ma nikt inny, a do tego zarówno drewno, MDF czy sklejka nadają się idealnie.